keskiviikko 24. toukokuuta 2023

IHANIA MUISTOJA TÄLTÄ VUODELTA

Tämä vuosi on ollut todella yllätyksellinen ja olen päässyt kerryttämään ihania muistoja. Harmi, etten ole ehtinyt päivittää blogia ja kirjata niitä, joten korjataan asia.

Palatessani tänne vanhojen juttujeni pariin, huomaan, miten hyvä idea bloggaaminen on ollut. Tämä blogi on ennen kaikkea tarkoitettu itselleni.

Toki on aiheita, joista en täällä kirjoita. Kerron niistä vasta sitten, kun asiat vahvistuvat. Haluan säilyttää ne koskemattomina puhumatta etukäteen. Tästäkin on olemassa kahdenlaisia ajatuksia henkisestä näkökulmasta katsottuna.

Jos puhuu asioista etukäteen, se voi auttaa, että ne myös menevät eteenpäin. Varo siis toiveitasi, ne voivat todellakin toteutua! Universumi kuulee ja alkaa toteuttaa niitä.

Olin hiljattain eräissä juhlissa, joissa tapasin miehen, joka oli pyörätuolissa. Hän kertoi joskus toivoneensa, että voisi elää tekemättä mitään. Yllättäen tämä toive oli toteutunut kirjaimellisesti!

Toisaalta olen kuullut myös sitä, että omat tärkeät asiat on hyvä pitää visusti salassa. Jos niistä alkaa puhua, voi pahantahtoinen energia tulla väliin, eikä asia toteudu. 

Tällainen energia syntyy esimerkiksi silloin, kun joku on vaikkapa kateellinen ja toivoo epäonnistumistasi. 

Kuinka monta tarinaa tuolla onkaan siitä, että ensin on iloittu isosti jotain ja sitten yhtäkkiä kuin kohtalon oikusta se ilonaihe häviää? Niinpä.

Mutta nyt itse asiaan. Listaan tähän tämän vuoden aikana tapahtuneita iloisia asioita, joita en ole kuitenkaan ehtinyt päivittää tänne blogin puolelle työelämän ja muiden kiireiden takia. 

June Cocon konsertti

Teneriffalla on paljon näkemistä ja yksi niistä on Kulturpark Mariposa, joka ei kuitenkaan ole kovin tunnettu. Vaikka nimessä esiintyy ”perhonen”, sillä ei ole mitään tekemistä perhosten kanssa. Kyseessä on puisto, jossa on erilaisia taideteoksia esillä.

Minut ja ystäväni paikalle sai kuitenkin konsertti, jossa June Coco esiintyi enkelimäisellä äänellään. Jos joskus saatte tilaisuuden mennä hänen konserttiinsa, suosittelen lämpimästi!

Oli todellinen elämys nauttia konsertista Teneriffan upeissa maisemissa. June Coco - uskomaton ääni, kappaleet ja kaikki! Paras kappale on mielestäni kenties Superpower.

Tutustu June Cocoon hänen kotisivullaan: www.junecoco.de

Syntymäpäiväjuhlia

Yksi rakkaimmista ystävistäni vietti syntymäpäiväjuhliaan maaliskuussa. Menimme ravintolaan illalliselle. Sen lisäksi hän ja muut menivät organisoidulle kanoottiretkelle merelle eräänä viikonloppuna. 

Minä skippasin kanoottiretken, sillä en uskaltanut lähteä merelle. Ystäväporukalla annoimme lahjaksi kanoottiretken ja kaksi eri lahjakorttia.

Eräs toinen ystävä juhli 40-vuotissynttäreitään ja järjestimme yllätysjuhlat grillauksen merkeissä. Annoimme lahjaksi kanoottiretken ja viinipullon.

Ystäväni mies, joka on varmasti Teneriffan paras rumpali, vietti syntäreitään. Näissä synttäreissä oli mukana myös muita muusikoita, joten saimme nauttia elävästä musiikista eräällä maatilalla. Lahjaksi annoimme viinipullon ja toimme myös syömistä vieraille.

Lisäksi päädyin kaksille syntymäpäiväjuhlille ns. kuokkavieraana. Arvaa oliko miulla lahjaa? No, ei tietenkään. Yhdet synttärit olivat eräällä maatilalla, jossa pelasin biljardia. Join myös pitkästä aikaa itseni humalaan.

Toisia syntymäpäiviä vietettiin eräässä pikkukylässä Teneriffalla. Paikkana oli autotalli, jossa oli elävää musiikkia ja sitten bailausta aamuyöhön asti. Itse pääsin näille kekkereille artistien siivellä yhden shown jälkeen.

Konsertti Santa Cruzissa ja muita iloisia kohtaamisia

Jokin aika sitten menimme Santa Cruziin, jossa oli isot juhlat menossa. En tiedä vieläkään, miksi juhlia vietettiin. En muista näitä juhlia edes niiltä ajoilta, kun itse asuin Santa Cruzissa. 

Joka tapauksessa keskustassa oli markkinat ja sitten konsertteja, joista nautimme. Menin paikalle sen saman miehen kanssa, johon olen tutustunut viime syksystä asti.

Meillä on aina niin kivaa yhdessä. Hauskaa tästä teki sen, että meidän yhdessäolostamme kumpuavan energian huomaavat muutkin ihmiset. Konsertissa eräs pariskunta sanoi, miten hyvät vibat meistä tuli. 

Tämän lisäksi olemme käyneet artistikeikoilla ja muutenkin olemme kokeneet paljon kivoja asioita yhdessä.  


Omat syntymäpäiväjuhlat

Miten itse vietin synttäreitäni? Toiveenani oli ruokailla yhdessä ja sitten mennä karaokeen ja pelaamaan biljardia. 

Illallisella meitä oli 13 henkeä! En kuitenkaan sanonut, että tässä juhlitaan miun synttäreitä. Olin ”muuten vain organisoinut” illallisen. En odottanut lahjoja, enkä ollut tilannut edes kakkua.

Yllätyin kuitenkin suuresti kaikista lahjoista. Sain lahjakortin erääseen El Médanossa sijaitsevaan kristallikauppaan, joka on yksi lempiliikkeistäni Teneriffalla. Sitten sain rahaa ensimmäiseen shiatsusessiooni.

Sain viinipullon lempiviiniäni. Sain lahjakortin musiikkiterapiasessioon. Lisäksi sain matkakokoisia voiteita, muun muassa kasvoille ja vartalolle sekä hauskan lamppukoristeen, jonka sisällä oli kasvi.

Myös kakku oli järjestetty! Nämä olivat aivan parhaat synttärijuhlat. Lahjat olivat iloinen yllätys, mutta parasta oli yhdessäolo. Kuitenkin olen todella kiitollinen jokaisesta saamastani lahjasta. Olen yleensä ollut ujo juhlimaan omia synttäreitäni. En ole tehnyt niistä numeroa koskaan, enkä ole odottanut muilta lahjoja.

Nyt minulla oli täydelliset juhlat! Vaikka harmillisesti suurin osa porukasta lähti illallisen jälkeen. Jäljelle jäi vain muutama, mutta seuraamme liittyivät artistit, jotka tulivat juhlistamaan syntymäpäiviäni.

Karaokelaulut päätimme unohtaa ja sen sijasta menimme kantapaikkaamme pelaamaan biljardia. Kyseessä on nuoruudenharrastukseni, josta olen nyt innostunut uudestaan. 

Mieheni on hurjan taitava biljardinpelaaja ja niinpä olen hyödyntänyt yhteiset pelihetkemme oppiakseni hänestä. Ja näin meidän kesken… olen myös voittanut hänet muutaman kerran! 

Shiatsusessiot

Olin talvella eräässä hyvinvointitapahtumassa, jossa törmäsin shiatsuun ensimmäistä kertaa elämässäni. Kyseessä on japanilainen hierontamuoto, joka perustuu paineen, sormenpäiden ja kämmenen liikkeiden käyttöön kehon eri osissa.

Sen tarkoituksena on tasapainottaa meridiaanilinjoja, joita pitkin energia ”ki” virtaa. Olen käynyt hoidoissa jo neljä kertaa eli kerran viikossa. Hakeuduin hoitoihin, koska olin kiinnostunut nimenomaan työstämään kehoni energioita.

Kuitenkin sattumalta minulle tuli alaselkä- ja polvikipu, jotka onneksi hävisivät shiatsusessioiden jälkeen. Tavoitteenani on saada kehon energiat tasapainoon. Aluksi siihen tarvitaan useampi sessio peräkanaan ja sitten yksi hoitokerta joka kuukausi.

Lapsen siunausseremonia

Ystäväni raskauden kunniaksi järjestettiin lapsen siunausseremonia Cho Pancho -virkistysalueella. Kokoonnuimme metsässä naisten kesken ja mukana oli doula, synnytyksen tukihenkilö. Hänen roolinsa on auttaa henkisesti tulevaa äitiä ja myös isää valmistautumaan synnytykseen. 

Doula.
Seremoniassa käsittelimmekin muun muassa synnytykseen liittyviä pelkoja ja nostimme kortteja. Saimme jakaa myös omia ajatuksiamme ja tarinoita, jotka kaikki oli tarkoitettu tukemaan tulevaa äitiä.

Jokainen oli tuonut jonkun pienen kiven tai korun lahjaksi tulevalle äidille. Minä annoin ruusukvartsin. 

Ruusukvartsi on rakkauden kivi ja koin sen sopivaksi kuvastamaan omia tunteitani tässä prosessissa. Onhan kyseessä yksi parhaimmista ystävistäni. Olen ollut hänen rinnallaan matkalla äitiyteen, nähnyt ja tukenut tällä polulla. 

Kyyneliltä ei voitu välttyä. Olen vilpittömästi iloinen ja onnellinen ystäväni puolesta. Tavallaan myös huojentunut, että nyt hänen elämänsä suurin toive toteutui.

Toivoin hiljaa mielessäni, että minäkin saisin elämäni järjestykseen. Kuitenkin samaan hengenvetoon en voi kuin todeta, miten paljon elämässäni on kiitollisuudenaiheita. Olen kiitollinen kaikesta, mitä minulla jo on.

Seremonian jälkeen paikalle tulivat miehet ja nautimme yhteisestä ruokailuhetkestä. 

Oman auton saaminen

Olen ainakin ehkä pari vuotta puhunut siitä, kuinka minun pitäisi hankkia oma auto. Reilu vuosi sitten olin valmiina ostamaan, pariinkin kertaan, mutta kohtalo päätti toisin. Autokauppoja ei syntynyt. 

Nyt kävi niin, että auto tuli luokseni. Ystäväni mies hankki itselleen uuden auton, jolloin entinen jäi tarpeettomaksi. Se pääsi katsastuksesta läpi heittämällä, vaikka on jo 22-vuotias. Ilmaisin halukkuuteni aloittaa ajot ja ennen kuin huomasinkaan, minulla oli auto näpeissäni.

Jotkut lukijoistani saattavat myös muistaa sen, että olen kärsinyt ajopelosta. Tiedoksi, että kärsin edelleen. Jokaisella kerralla joudun tavallaan voittamaan pelkoni.

En pystynyt edes hakemaan itse autoani. Pyysin siihen avuksi miestäni ja hän tuli kaverinsa kanssa. Kaveri ajoi hänen autoaan ja mies minun autoa. Tuolla reissulla hyppäsin loppumatkalla auton rattiin ja se oli oma episodinsa. Onneksi minulla oli mies tukena.

Kun ajoin ensimmäistä kertaa yksin, jalkani tärisivät. Menin heti tankkaamaan tankin täyteen ja hurautin GPS:n avulla shiatsuun. 

Tuolla reissulla minua jännitti parkkeeraminen, mutta se sujui hienosti. Ajoin neljän tyhjän paikan ohi, sillä minun olisi pitänyt parkkeerata taskuun. 

Arvaa uskalsinko alkaa kokeilemaan taskuun parkkeerausta? Öö, en. Onneksi löysin alueen, jossa on aina vapaita parkkipaikkoja ja helppo parkkeerata.

Jos olisin mennyt shiatsuun bussilla, matkoihin olisi mennyt 4 tuntia, vaikka se ei ole kaukana. Bussit vain kulkevat niin huonosti, että niihin tuhlaantuu aikaa. Siksikin olen vältellyt liikkumista tai monesti mennyt vain ystävieni mukana.

Nyt minulla on auto ja voin mennä, milloin itse haluan. Tämä tuo minulle uudenlaista vapautta! Toissapäivänä onnistuin myös parkkeeraamaan ensimmäistä kertaa taskuparkkiin! 

Musiikkiterapiasessio

Shiatsun jälkeen menin musiikkiterapiaan, jonka olin saanut lahjaksi. Sain reikihoitoa ja kristalliterapiaa samalla. 

Kyseessä on hyvin rentouttava hoito. Jokainen laittaa oman tavoitteensa hoidolle. Minulla se oli energioiden vapauttamista ja saada potkua työasioihin. 

Shiatsun ja musiikkiterapian jälkeen olin todella väsynyt, mutta kiitollinen. Uskon, että tämäkin on askel eteenpäin henkisellä polulla. 

Näyttelyjuttuja

Olen ollut yhden dokumentin ja yhden leffan kuvauksissa. Dokumentissa näyttelin sukeltajaa (minun ei tarvinnut sukeltaa, vaan olin vain doble) ja elokuvassa olin poliisin roolissa. 

Lisäksi olen ollut muutamalla näyttelytunnilla. Ensin sain opettajalta satikutia siitä, että "en anna kaikkeani, vaan minimisuorituksen" ja sitten sain kiitosta, että minusta on kuoriutumassa komedianäyttelijä. Hmm, en ole ihan varma haluanko komedianäyttelijän leimaa! ;)

Lopuksi

Sanoinko jo, että olen näistä kaikista ihanista muistoista äärettömän kiitollinen? Viime vuosi oli niin rankka, että nyt todella arvostan näitä onnen hetkiä. 

Eikä tähän postaukseen mahtuneet aivan kaikki iloiset tapahtumat! Mainitsematta jäivät mm. yhteiset ruokailuhetket ravintolassa. Tai, kun valmistimme simaa ja munkkeja vappuna. Soitimme kaikenlaisia Suomi-biisejä ja pidimme jopa muotinäytöksen.

Ja muuten... Tätä kirjoittaessa ystäväni lapsi syntyi maailmaan kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Silloin tapahtuikin jotain aivan uskomatonta…

Pitäkää peukkuja, että ehdin kirjoittaa tästä pian. En tule unohtamaan koskaan päivää, kun ystäväni lapsi syntyi. Uskomaton esimerkki, kuinka universumi toimii ja järjestää asiat mitä ihmeellisimmällä tavalla.  

Mutta se onkin toinen tarina. Stay tuned! 

Mikä on sinun unohtumattomin muistosi viimeisten kuukausien ajalta tänä vuonna?

post signature

2 kommenttia:

  1. No onpas tapahtunut kaikkea ihanaa sun elämässä! Ja "mieheni" taitaa viitata johonkin kaveruutta vakavampaan... Tuli mieleen, että seurasitko Euroviisuja? Sulla kun taitaa olla aika monikansallinen ystäväpiiri, niin voisi kirvoittaa kommentteja suuntaan ja toiseenkin.

    Mun toukokuu on semmonen, että tuumin jo sen alkaessa, että jos oon kesäloman alkaessa vielä tolpillani, niin hyvä on! On ollut laatuaikaa veljenpojan kanssa, ala-asteaikaisten luokkakavereiden kanssa kokoustamista, luokkaretki Tallinnaan ja tulossa vielä matka Helsinkiin, pesispäivä ja kevätjuhlat kummitytön yo-juhlineen.

    Mutta ne on niitä hetkiä, mitkä sitten jäävätmieleen ihanina muistoina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, paljon kaikenlaista kivaa on tapahtunut! Onneksi välillä näin! Ehdottomasti on kaveruutta vakavampi juttu. Tosi moni on kommentoinut, miten meistä kumpuaa ihana energia, kun ollaan yhdessä. Mutta aika näyttää, miten tässä käy. Tällä kertaa en jää suhteeseen roikkumaan, jos toinen ei pysty sitoutumaan. ;)

      Juu, seurasin hiukkasen Euroviisuja ja kerrankin Suomella oli hyvä esiintyjä siellä.Olin yksissä juhlissa just silloin. Mie ja yks israelilainen oltiin ainoat, jotka seurasivat Euroviisuja. Mie katsoin siis vain Suomen esiintymisen ja sit kurkkasin pisteidenjakotilaisuutta.

      Tajusin melko pian, että taitaa mennä Ruotsin voitoksi. Ensi vuonna tulee 50 vuotta Abban Euroviisuvoitosta, joten en oikein usko näiden olleen kovin rehelliset kisat. Itse voittokappalekin taitaa olla plagioitu, valitettavasti. Olen silti iloinen Suomen sijoituksesta - hopea ei ole häpeä.

      Voi, että, miten vauhdikas toukokuu siullakin! Juurikin tuo, että niistä jää ihanat muistot. Siksi noita hetkiä kannattaa vaalia. Elämä koostuu hetkistä ja lopulta aika menee niin nopeasti. Oikein ihanaa kesää! :) Se on jo aivan nurkan takana.

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)