maanantai 8. lokakuuta 2018

TULIN TENERIFFALLE JA NÄINHÄN SIINÄ KÄVI…

Olen ollut Teneriffalla nyt 12 päivää ja tuntuu, että meno on ollut kuin vuoristoradassa. 

Juuri, kun kone laskeutui Teneriffalle, sain viestin vuokranantajaltani. Kyllä, juuri siltä samaiselta amerikkalaiselta, josta olin kertonut aiemmissa postauksissa. Kun viesti alkoi näillä sanoilla: ”Tengo malas noticias…”, voitte varmaan arvata, miltä minusta tuntui. 

Yhtäkkiä olin taas lähtöruudussa ja mikä pahinta, ilman huonetta. Onneksi olin ollut kaukaa viisas ja järjestänyt asiani niin, että ainakin pariksi kuukautta minulla olisi katto pään päällä. 

Lentoasemalta minut haki eräs suomalainen, jonka luokse pääsin ihastuttavaan maalaiskylään Etelä-Teneriffalle. Hän itse lähti matkoille ja minä jäin hoitamaan koiria. 

En kuitenkaan ollut aivan yksin koirien kanssa, vaan siellä majoittui eräs toinen nainen. Mustaihoinen, pitkä, hoikka, kaunis, aivan kuin malli. Ja tietenkin kovin mukava. Oli jotenkin jännittävä kuulla hänen tarinansa. Kuinka hän oli tullut Hollannista Espanjaan, Valenciaan. Valenciassa hän ei nähnyt työtilannetta enää hyvänä, joten hän tuli nyt Teneriffalle kokeillakseen onneaan. Kuulosti jotenkin niin kovin tutulta tarinalta…

Ensimmäisinä päivinä jatkoin verkkokursseja, jotka halusin saada tehtyä. Nautin auringosta ja olin relax yhdistäen opiskelun ja rentoilun. Opiskelu voi olla yllättävän hauskaa oikeassa ympäristössä!


Paitsi sitten huomasin, että olen sellaisessa paikassa, jossa auto olisi ehdoton. Ette voi uskoa, kun sanon… Mutta nämä mäet, ne ovat jotain ihan toisesta maailmasta! Minä, joka rakastan kävelyä, jouduin toteamaan, että ne ovat liian kova pala jopa minulle. Bussi kulkee vain kerran tunnissa vieden Los Cristianosiin. Eli nyt ollaan todellakin niin maalla kuin vain voi olla.

Liikkumiseni onkin rajoittunut koirien ulkoiluttamiseen ja kauppareissuihin. Sellaiset tärkeät palvelut kuten locutorio, jossa voisin tulostaa, skannata ja ladata espanjalaisen prepaid-liittymäni on 2,5 km päässä. Kiitos mäkien se tuntuu aivan 5 km. Suuntaansa.

Olen ollut aivan ystävieni varassa. Yhtenä päivänä ystäväni vei meidät rannalle. Toisena menimme ystäväni puolison synttärikemuihin. Silloin muuten jouduin ajamaan myös autoa kieputellen mutkaisia teitä, kun jouduin yllättäen kuskiksi! Voitin ajopelkoni, vaikka edelleen minua jännittää autolla ajelu Teneriffalla. 



Summasummarum.

Huomasin, että olen alkanut kaivata kaupunkiin! Lähelle palveluja, lähelle toimivia kulkuyhteyksiä… Ja kyllä, jos joskus haluaisin mennä ulos, niin sitä toivoisi, että olisi siihen edes mahdollisuus.

Asiaa ei tietenkään auttanut tämä minun kämppäkaverini, joka alkoi olla todella ”desesperada” muuttamisen ja työkuvioiden suhteen. Hän oli tullut minua aikaisemmin tänne ja alkoi melkein hyppiä seinille, kun ei ollut vielä työntouhussa ja hän toivoi jo asuvansa nimenomaan Las Galletas –paikassa.

Monet illat keskustelimme tilanteestamme ja miten meillä molemmilla on oma ”taistelunsa”. Ja miten monet kerrat aloinkaan kyseenalaistaa tätä omaa hullua seikkailuani. Päivä päivemmältä Santa Cruz, Teneriffan pääkaupunki, alkoi houkuttaa. Enkä voinut välttää ajatusta… Jos kaikki olisi mennyt kuin Strömsössä, niin olisin jo asumassa Santa Cruzissa!

Olen päättänyt, että tapahtui, mitä tapahtui, niin Teneriffalla aion olla jouluun asti. Suomeen palaan joulukuussa ja riippuen tilanteesta, palaan tai en.

Aloin etsiä aktiivisesti huonetta. Kämppää minulla ei ole mahdollista saada, koska siihen tarvitaan säännöllinen palkka tai espanjalainen takaaja, eikä minulla ole kumpaakaan.

Tämä etsiminen käy ihan työstä ja seuraavassa postauksessa kerron enemmän huoneen metsästyksestä. Ei ole helppoa.
post signature

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)