tiistai 3. maaliskuuta 2015

KEVÄÄN MATKASUUNNITELMA

Huhtikuussa me lähdetään reissuun. Syntymäpäivieni kunniaksi halusin lähteä matkalle, josta haaveilin tässä postauksessa ja nyt olemme askeleen lähempänä sen toteutumista. Varasin viime viikolla meno-paluulennot huhtikuun lopulle Madridista Lissaboniin, Portugaliin. Otin sen peruutus-vaihtoehdolla. Jos sattuu jotain yllättävää, niin on mahdollisuus ottaa askel taaksepäin. Samalla hinnalla sai myös matkavakuutuksen siihen, joten olen tosi tyytyväinen.

Olen aivan innoissani tulevasta matkasta, kun taas mieheni ei ole niin kovin innostunut. Älkää käsittäkö väärin, toki hän on iloinen matkasta. Tosin ei lähellekään samalla mittapuulla kuin minä. Portugali kenties tuntuu liian tutulta ja liian lähellä olevalle kohteelle, joten hän ei jaksa innostua siitä samalla lailla. 

Minä puolestani olen kuin seitsemännessä taivaassa. On taas jotain jota odottaa. Portugali on minulle ihan uusi tuttavuus. Tämä tulee olemaan sekä minun että mieheni ensimmäinen kerta siellä. Parasta on matkan suunnittelu. Tässä tullaan vielä kovasti miettimään ja pähkäilemään, missä käydä lyhyen visiittimme aikana. Ainakin Lissabonissa (mutta missä siellä?) sekä toivottavasti myös lähitienoilla.

Portugalista minulla ei ole suurempia ennakko-odotuksia. Toivon ainoastaan, että Lissabon olisi romanttinen ja kaunis kaupunki, niin kuin se kuvien perusteella näyttäisi olevankin. Kiva, aurinkoinen sää olisi hyvä juttu. Espanjassa huhtikuu on tosi sateinen kuukausi, joten toivon, ettei Portugalin kohdalla ole niin, ainakaan meidän matkapäivinä näin itsekkäästi ajateltuna, hih.
Menolento lähtee illalla todella myöhään. Työkuvioiden takia päästään vasta iltapäivällä matkaan. Todettiin, että näin on parempi, koska muut vaihtoehdot olisivat olleet aamulla aikaisin. Viime kerralla tuli selväksi, että kannattaa välttää aamulentoja, jos asuu kauempana kuin mistä itse lento lähtee. Oli sen verran tuskaa matkustaa 4 tuntia bussissa ja yrittää nukkua kentällä. 

Matkajärjestelyt ovat muuten melko hyvällä mallilla, mutta vielä on pari asiaa kesken. Toinen on bussi/junalippujen osto ja sitten hotelli. Jos onnistutaan saamaan ave-juna (nopea junayhteys) edullisesti eli meno-paluu reilu 30€, niin sitten ehdottomasti sillä. Ja jos ei, niin sitten bussilla, joka on ainakin halpa ja vie ja lähtee suoraan lentoasemalle/asemalta. 

Majoitus onkin kinkkisempi juttu. Olen tutkinut eri majoitusvaihtoehtoja. Minulla oli jo mielessä eräs neljän tähden hotelli, joka oli yllättävän halpa. Siksi halusinkin varata huoneen aamupalan kera, mutta varaussivusto ei toiminut. Olen katsellut muitakin majoitusvaihtoehtoja, mutta se oli kiistatta kaikista edullisin vaihtoehto, vaikka olikin neljän tähden hotelli. Yritin uudestaan eilen ja tänään, mutta koko sivusto oli poissa. Ei ehkä hyvä merkki, joten suosiolla rupean vilkuilemaan muita hotelleja. 

Jos teillä on hyviä vinkkejä, niin otan mielelläni vastaan! Seuraavaksi tulee postaus hotelleista ja millaisin kriteerein ne valitsen…
post signature

10 kommenttia:

  1. Oijoi, kuulostaa ihanilta suunitelmilta. Mä haaveilen myös reissusta, mutta taitaa olla että vasta kesälomalla ehtii reissuun.. Vaikka Suomen kesä onkin ihana niin haluan silti välillä myös pois tutuista kuvoista, lomakin tuntuu sillon paljon pidemmältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matkojen suunnittelu ja niistä haaveilu on parasta. Suomen kesä on kans tosi kaunis, mut ymmärrän kyl, jos tekee mieli mennä muuallekin Toivottavasti pääset matkalle! :)

      Poista
  2. Jes, toi alkaa kuulostaa hyvältä!

    Oliko toimimaton sivusto hotellin oma vai joku trivago / momondo - tyyppinen? Jos se oli hotellin oma, niin sitten varmaan kannattaa tosiaan harkita muitakin vaihtoehtoja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös? :) Ihana suunnittella ja kiva päästä pois arkiympyröistä. :)

      Se sivusto oli ihan hotellin oma sivusto. Minulla on joskus tapana tehdä sillai, et katon hotelleja vaikka booking.com-sivustosta ja sit jos bongaan sieltä jonkun suhkot edullisen hotellin, niin menen heidän kotisivuille katsomaan kuvia. Samalla testaan, minkä hinnan saa sitä kautta, koska yleensä se on edullisempi kuin noilla trivago ym.-tyyppisillä sivuistoilla. :D Sillä hotellilla oli NIIN mielettömän edullinen hinta, että se vaikuttikin olevan liian hyvää, ollakseen totta..

      Poista
    2. Heh, mä teen ihan samaa, etsin hotelleja yleissivuilta (helpompi vertailla) ja sit hinnan hotlan omilta sivuilta... Kanarialle mennessä ukko on aina soittanut hotelliin ja yleensä onnistuu hankkimaan huoneiston "paikallisalennuksella"... :D

      Poista
    3. Oon myös huomannu, että joskus voi olla niinkin päin, et hotellin sivuilla ei olekaan se halvin vaihtoehto. Just äsken katottiin hotellia ja eri varaussivustoja, niin eräällä varaussivustolla oli 70€ edullisempi hinta. :D On myös hassua, että monissa varaussivustoissa laitetaan "parhaan hinnan takuu", mut sit yllättäen toisaalta löytyy vielkin edullisempi hinta. :P

      Hih, aikas hyvä, kun saa alennusta soittamalla, varmaan kanarialaisaksentti auttaa. ;) Minä oon joskus saanu hotellissa kivasti alennusta, kun menin paikan päälle tekemään varausta ja sit sillai sain vielkin paremman hinnan. 8)

      Poista
  3. Oi ihanaa! Samalla kannattaa käydä ainakin Lissabonin lähellä sijaitsevassa Sintrassa, joka oli mun ehdoton lemppari. Ja syökää pastel de nata -leivoksia, niin että napa paukkuu! Multa löytyy Sintrasta juttua täällä ja Lissabonista ja muista kaupungeista täällä. :)

    - Hansu // Hassutellen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä jo nyt niin täpinöissäni tuosta matkasta! :) Tuo Sintra on ollut suunnitelmissa ihan alusta asti, että siellä on pakko käydä. Näytti jo kuvissa niin ihanalta se linna. Oi, siulla oli aivan ihania postauksia Portugalista ja tykkäsin siitä, miten olit ujuttanut tietoa tekstiin, muttet kuitenkaan liikaa. :)

      Poista
  4. Ihanaa kun teilläkin on lomamatkasuunnitelmia! Kato olisiko Anskulla Barcelonan koti -blogissa jotain Portugalivinkkejä, hehän olivat juuri siellä!

    Meilläkin on liput toukokuun lopulle Floridaan! Minäkin olen niin innoissani, mutten jotenkin muka kehtaa siitä vielä hehkuttaa kenellekään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miustakin on tosi ihanaa, vaikka suunnitteluasteellahan tämä on ja toki, mitä vaan voi tapahtua. :P Mut ainakin näillä näkymin toteutumassa oleva juttu, jonka halusin jakaa täällä. :) Kiitti vinkistä, heti piti mennä lukemaan tarkemmin. :)

      Vautsi, teillä on kyllä varmasti tulossa upea matka! :) No mie ainakin iloitsen jo teidän puolesta. Mahtavaa! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)