keskiviikko 16. joulukuuta 2015

JOULUKALENTERI 16. LUUKKU

Tänään on ollut kovin kiirus, mutta mahtava päivä. Erityisen mahtavan juuri tästä päivästä teki sen, että mieskin pääsi mukaan elokuvan tekoon eli avustajaksi. Ovat olleet tänään koko päivän tuolla jossain kuvaushommissa. Enempää en hiisku. ;)

Aina, jos tulee tällaisia tilaisuuksia eteen, niin ne kannattaa hyödyntää. Kaikki katsovat elokuvia, mutta kuinka moni voi sanoa olleensa mukana elokuvan teossa? On eri asia nähdä kuin tehdä. Minulle tämä on yksi tapa syventää elokuvaharrastusta. Minähän olin jo aikaisemmin avustajana mukana tekemässä oman osuuteni ja tänään oli miehen vuoro. Tämä tuli ihan puskan takaa, mutta yllätys oli erittäin positiivinen. 

Ja arvatkaas mitä? Olen tässä työstämässä elokuva-arvostelua The Martian –elokuvasta. Arvatkaa tipuinko melkein penkiltä, kun tajusin erään jutun? The Martian –elokuvassa näyttelevä nainen on tämän parhaillaan työn alla olevan elokuvan päätähti. Minä olen nyt siis virallisesti nähnyt lähietäisyydeltä ison luokan tähden. Okei, tiesin, että hän on kuuluisa maailmanlaajuisesti ja joitakin hänen elokuvistaan tiesin nimeltä, mutten ollut nähnyt. Oli siis pikkuinen shokki huomata, että minähän olen kuin olenkin nähnyt yhden elokuvan, jossa HÄN on ollut mukana! 
Sitten elokuvista kynsiin. Tänään lakkasin kynnet lakalla, joka on tarkoitettu ranskalaisen manikyyrin tekoon. Halusin nähdä miltä tämä näyttää käytettynä tavallisen lakan lailla. En siis ruvennut tässä itselleni ranskalaista manikyyriä väsäämään. Ajattelin värin olevan täysin valkoinen, mutta näistä kynsistä tulikin tällaiset utuiset kynnet. Väri on toki valkoinen, mutta omat kynnet kuultavat läpi. On melkein kuin minulla ei olisi mitään kynsissä! 

Tämä Kikon lakka, nro 204, on todella luonnollinen. Ihan mahtava lakka tällaisenaan, koska se on neutraali. Toisaalta, vaikka kynnet näyttävät suurin piirtein siltä, kuin niissä ei olisi mitään, niin lakan toinen tehtävä on suojata omia kynsiä. 

Tämän kokeilun aikana olen laittanut merkille, että kynnet ovat paremmassa kunnossa. Siltä ne ainakin näyttävät. Kun otan lakan pois, niin ihmettelen, että oliko nämä näin kauniin näköiset ennen tätä? Joka tapauksessa tällainen tunne minulla on, mutta en tiedä onko se vain sattumaa. Mutta toisaalta ainakin kynnet on nyt joka päivä olleet suojattuna lakan kanssa, joten ehkä siinä voisi olla perää? Noh, kuhan pohdiskelen ääneen. Teille on jo varmaan tässä vaiheessa tullut erittäin selväksi se, miten arvostan juuri neutraaleja sävyjä... En siis tämän enempää pohdiskele tätä lakkaa.

Tällaisia uutisia tänään, tällaiset kynnet tänään ja huomenna joulukalenterimme jatkuu. Nähdään silloin!
Oletko sinä kokeillut joskus ranskalaista manikyyriä?
post signature

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)