Teneriffalla liikkuminen onnistuu parhaiten autolla. Halusin siis varata
auton etukäteen. Se osoittautui hankalammaksi kuin olin kuvitellut! Olin jo
melkein vahvistamassa varausta, kun luin autonvuokrauksen ehdot hieman
tarkemmin. Ensinnäkin autoa vuokratessa täytyy maksaa pantti, mikä on ihan ok.
Ihmettelin vain, kun sen suuruudesta ei ollut mainintaa?! Lisäksi pantin maksu
ei onnistu esim. käteisellä, vaan ainoastaan luottokortilla. Minulla ei sitä
ole, sen myönnän. Mutta ei ole monella muullakaan. Minua harmittaa
suunnattomasti, että me, jotka olemme omatoimisia ja haluamme etsiä
mahdollisimman edullisia matkoja internetin avustuksella, niin sitten osuu
kohdalle ”vaaditaan luottokorttia”. Ristiriitaista, vai mitä?
En sitten varannut sitä autoa, vaan päätin, että paras ottaa yhteyttä
suoraan yritykseen ja kysyä, olisiko mahdollista maksaa pantti
jotenkin muuten kuin luottokortilla. Lisäksi tiedustelin pantin suuruutta.
Arvatkaa, mitä sain vastaukseksi? He vaativat autonvuokraussopimusta ym. papereita,
jotta voisivat avata minun tapauksen tutkiakseen tilanteen. Olin hämilläni.
Minun varsinaisiin kysymyksiini ei oltu vastattu (liekkö edes lukeneet miun viestiä?!) ja hassua kyllä, kun en
tosiaan ollut edes vielä vuokrannut autoa ja halusin vain varmistua, voiko sen (kirotun)
pantin maksaa jotenkin muuten kuin luottokortilla toimistossa x. Niinpä
kirjoitin heille, ettei tarvitse avata tapausta, vaan tosiaan haluaisin vain tiedustella
em. asiaa. Heiltä sain vastaukseksi: ”Kiitos viestistänne. Informoimme, että
etukäteen suoritettavat maksut voi tehdä pankki-tai luottokortilla. Sen jälkeen
autoa hakiessanne, pääasiallisen kuljettajan täytyy esittää LUOTTOKORTTI tai hänelle ei anneta
kulkuneuvoa.”
Kuva on lainattu täältä. |
Kirjoitan tämän kaiken, jotta tiedätte olla varovaisia autoa vuokratessa. Pikkutekstit kannattaa lukea huolella ja tosiaan, maksu ei välttämättä onnistu muuten kuin luottokortilla. Olkaa siis tarkkoina!
Sanomattakin lienee selvää, että me emme vuokraa autoa kyseistä autonvuokrausfirmasta. Harmi juttu, kun kyseessä on kuitenkin kansainvälinen yritys, niin mietityttää, miksi asiat on noin? Sitä luulisi, että isossa yrityksessä olisi järjestetty siten, että jokainen maksava asiakas on tervetullut.
Onneksemme eräs tuttava, joka on erittäin kokenut Kanarian saarten reissaaja,
vinkkasi toisesta autonvuokrausyrityksestä, josta hänellä oli vain pelkkää hyvää sanottavaa. Kaiken lisäksi paikallinen (kanarialainen) yritys. Ehkäpä siis vuokraamme auton heiltä. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitos kommentistasi! :)