sunnuntai 21. lokakuuta 2012

BALLERINAT VS NORMIKENGÄT

Homman nimi on seuraava. Minulla on kahdet kengät, jotka päällisin puolin vaikuttavat melkolailla samanlaisilta, mutta itse asiassa niissä on ihan huikea ero.

Taustaa
Tämän tarinan pääosassa ovat mustat perusballerinat ja normikengät, yllättäen myöskin mustat. Ballerinat ovat merkiltään Basic Marypaz, normikengät puolestaan Roal. Molemmat kengät on valmistettu Espanjassa ja sieltä myös ostettu. Ballerinat maksoivat n.26€ ja normikengät n.13€. 

Kalliimmat ballerinat ovat jalassa aluksi ihan ok, mutta parin tunnin kävelyn jälkeen ne tekisi mieli lähinnä heittää jorpakkoon. Ne ovat todella epämukavat käytössä ja vähitellen olen alkanut ottamaan niihin etäisyyttä. Lopulta ballerinojen korvaajaksi on löytynyt alun perin työkengiksi ostamani normikengät.

Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun olen ballerinoihin tyytymätön. Olen aikaisemmin omistanut ballerinat ja sama juttu, ihan yhtä epämukavat jalassa. Vaikka olin jo kertaalleen pettynyt ballerinojen käyttömukavuuteen, en suinkaan lannistunut. Ostin toiset, nämä nykyiset ballerinani –vain koko ja merkki muuttui.  Valitettavasti nekin osoittautuivat yhtä epämukaviksi. 

Normikenkäni muistuttavat ballerinoja ulkonäöltään paljon, mutta käytössä voittavat ballerinat mennen tullen. 13€:n kengät ovat jalassa superhypermukavat. Jalat ovat kuin seitsemännessä taivaassa.
Pohdintaa
Kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista? Miten noin halvat kengät voi olla muka hyvät? Ja miten tuplaverran maksaneet ballerinat epämukavat? Eikö kalliimpien kenkien pitäisi olla myös paremmat?

On selvää, ettei minun kohdallani paluuta ballerinoihin ole. Tai ei ainakaan pitäisi olla… Edelleen haikailen ballerinojen perään, koska niissä olen nähnyt mitä upeimpia designeja… Uskallanko riskeerata ja ostaa kolmannen kerran? Pitääkö sanonta ”kolmas kerta toden sanoo” paikkansa?

Verrattaessa näitä kenkiä, ei voi muuta todeta: hinta-laatusuhde on vinksallaan! Tässä tapauksessa halvemmat on paremmat -yllättäen.
 post signature

2 kommenttia:

  1. Minulla ei ballerinat ole jostain syystä koskaan pysyneet jalassa...korkoa täytyy ainakin vähän olla tms "tukea".
    Hae blogistani muuten aurinkoinen tunnustus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmillista tosiaan, kun joutuu ballerinojen kanssa taistelemaan! Mutta on ne kyllä myös söpöt. :)Ooh, kiitoksia tunnustuksesta tosi paljon! Käyn heti kurkkaamassa ja hakemassa! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)